І Всеукраїнська науково-практична конференція “Тенденції і проблеми розвитку сучасної хімічної освіти” роботу якої сьогдні успішно завершено організувала Кафедра хімії середовища та хімічної освіти – згуртувала нас навколо постановки та розв”язання проблем хімічної освіти як у школах так і ВУЗах , внесла у нашу спільну роботу нові ідеї, нові пропозиції, підготувала справді науковий грунт для подальших наукових пошуків. Вона заклала основи, скажімо, для формування системи компетентнісного підходу у контексті нової української школи та підхід до професійної підготовки баклаврів освіти (Хімія) в класичному університеті, накреслила шляхи структурування та введення їх до відповідних положень і дієвого наукового обігу.
Розпочала свою роботу конференція з пленарного засідання яке відвідали декан Факультету природничих наук – Случик В.М.,та проректор з науково-педагогічної роботи Шарин С.В. Із вступним вітальним словом до учасників конференції звернулися – завідувач кафедри хімії середовища та хімічної освіти Тарас Т.М., проректор з науково-педагогічної роботи Шарин С.В., методист з хімії лабораторії природничо-математичних дисциплін Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Сенюк Н.М., потім слово мали запрошені спікери Марія Савчин професор кафедри природничо-математичної освіти “Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Павло Самойленко доцент кафедри хімії та фармації Національний університет “Чернігівський колегіум” імені Т.Г. Шевченка.
Практичної цінності конференції надали цікаві тренінги та семінари від – к.б.н. Васильків О. Ю. ОІППО; Литвинової О. М. Криворізький природничо-науковий ліцей, заступник директора з ВР; Савіної О. І. Криворізький природничо-науковий ліцей, вчитель хімії і біології та Католіченко О. М. Криворізький природничо-науковий ліцей вчитель, вчителя хімії; Данилюк М. М. Івано-Франківський природничо-математичний ліцей; аспірантів Буждиган Х.В. та Пахомова Ю.Д. ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника. Усні та стендові доповіді учасників були представлені у таких секціях: Секція 1. Компетентнісний підхід у сучасній хімічній освіті.,Секція 2. Інноваційні технології навчання хімічних дисциплін., Секція 3. Новітні інформаційно-комунікативні технології в хімічній освіті.,Секція 4. Хімічна та екологічна освіта для сталого розвитку: ідеї та реалізація.
Сьогодні ж учасники конференції з великим інтересом слухали начальника відділу змісту природничо-математичних навчальних предметів Українського центру оцінювання якості освіти Світлану Новікову з доповіддю «ЗНО: СЬОГОДЕННЯ, РЕАЛІЇ, ПЕРСПЕКТИВИ» у таких напрямках як:
- Сфера діяльності Українського центру;
- Створення тестових завдань і укладання тестів ( про можливість стати автором тестових завдань);
- Тест як інструмент ранжування абітурієнтів;
- Пороговий бал і адаптивний бал (адаптивний бал запроваджується з цього року);
- Програми ЗНО, які набувають чинності з 2020 року (компетентнісний підхід);
- Поєднання ДПА і ЗНО;
- Тест/субтест, дворівневий тест ДПА;
- Зміст тестових завдань (що перевіряємо знання чи компетентності);
- Найближчі перспективи ЗНО і ДПА (2020, 2021 роки);
- Сертифікація педагогічних працівників.
Для усіх зацікавлених велася пряма трансляція доповіді спікера на YouTube. Також із учасниками конференції нам вдалося відвідати мальовничі куточки нашого рідного краю.
Хороші відгуки, зацікавленість конференцією засвідчують враження від рівня запрошених спікерів,оптимально ефективний, доцільний формат проведення – від докладного покрокового інформування до результативного обміну думками та пропозиціями.