Дівчата STEM

Дівчата STEM – це всеукраїнська ініціатива, спрямована на подолання гендерних стереотипів при виборі професії, а також на підвищення віри дівчат у власні здібності та можливість побудувати STEM кар’єру в Україні. Мета проекту – підвищити обізнаність громадськості про STEM-освіту в Україні та збільшити кількість дівчат у науково-технологічних сферах, надихнути молодь розвиватися в сфері науки та інновацій, здобуваючи для цього необхідні навички.

Робоча група Дівчата STEM ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»

Анна Луцась – координатор філії дівчата STEM ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»;

Мідак Лілія – доцент кафедри хімії середовища та хімічної освіти;

Бєлова Наталія – доцент кафедри географії та природознавства;

Глодан Оксана – доцент кафедри анатомії і фізіології людини і тварини;

Власій Олеся – доцент кафедри математики та інформатики і методики навчання;

Войтків Галина – доцент кафедри фізики і методики викладання;

Малахова Ірина – завідувач лабораторіями кафедри хімії середовища та хімічної освіти;

Сабадах Оксана – фахівець комп′ютерного класу навчальних лабораторій.

Основна діяльність скерована на впровадження та підвищення обізнаності про STEM як провідний підхід до навчання в Україні.

Завдання Спільноти:

  1. допомагати залучати талановитих дівчат до STEM  та розвиватись в STEM професіях;
  2. викорінювати гендерні стереотипи щодо дівчат в STEM;
  3. покращувати взаємодію між дівчатами різних навчальних закладів та спеціальностей, які цікавляться STEM-напрямами;
  4. впроваджувати STEM-підходи у навчальних закладах України;
  5. підвищити обізнаність про STEM як провідний підхід до навчання в Україні.

Завдання філій:

  • залучати дівчат своєї школи та/або університету до STEM руху;
  • інформувати широку громадськість та Спільноту Дівчат STEM про здобутки свого філіалу.

Організатором Програми є

Громадська організація «Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності».

Головним партнером Програми є

Фонд ООН в галузі народонаселення

Освітнім партнером Програми є

ДНУ “ Інститут Модернізації змісту освіти”

 

Чому ваш навчальний заклад вирішив долучитися до відкриття філіалів?

Ми усвідомлюємо відповідальність насамперед перед своїми дітьми і дітьми, яких «готують до життя» вчителі, яких випускаємо ми. Колективом нашої кафедри здійснюється підготовка студентів за спеціальністю  014.06 Середня освіта (Хімія) та 014.15 Середня освіта (Природничі науки). Отже, без доброго знання нових технологій, їх розуміння, не можлива якісна підготовка студентів, які у майбутній профільній школі будуть викладати інтегрований курс Природознавство. Ми розуміємо, як важко працювати педагогам в умовах, коли реформують школу, коли є певна недовіра і зневага до вчителів у суспільстві, коли діти мають можливості в опануванні нових технологій і засобів навчання більші, ніж їх наставники.

Саме підвищення якості підготовки та підтримка сучасних вчителів, готових навчатись впродовж життя, а отже стресостійких до змін, спонукала нас долучитись до STEM-спільноти. Впевнені, що від нас дуже багато залежить, тому не боїмося «кидати собі виклики», приймати рішення та працювати над новим.

З якими проблемами та труднощами стикаються дівчата у вашому навчальному закладі при вивченні STEM-предметів?

Насправді проблем при вивченні STEM-предметів у студенток немає, можливо є деяка «невіра» у власні сили, яку ми долаємо, але є загрозливо низький відсоток школярів, що обирають природничі та технічні спеціальності для вивчення та майбутньої сфери діяльності. Під час проходження студентками педагогічної практики і прагненні застосувувати STEM-технології у навчальному процесі у більшості випадків зустрічається нерозуміння і недовіра з боку вчителів-предметників, особливо тих хто має достатній педагогічний стаж. Крім того, звичайно, що вивчення STEM-предметів – це досить коштовне навчання, не завжди можемо дозволити собі втілити наші мрії в раельність.

Чого ви хочете навчитися приєднавшись до спільноти?

Новий досвід в роботі з однодумцями, пошук спільних рішень, новітні методичні матеріали – це те, що перш за все необхідне в роботі підсиленій ентузіазмом, «якого нам не займати».

Які активності готові втілювати чи вже почали робити?

Регулярно проводяться зустрічі з вчителями загальноосвітніх шкіл в межах підвищення кваліфікації; участь у (не) конференціях в якості спікерів; надається підтримка студентам, що проходять педагогічну практику в закладах освіти, в реалізації STEM-проектів, які допомагають долати невпевненість в своїх силах школярів, страх перед “не зрозумілою” наукою, переконують їх, що наука – це цікаво, безпечно та життєво необхідно.

Співробітники нашої кафедри доцент Мідак Л.Я. та Кузишин О.В. займаються впровадженням технологій мобільного навчання та доповненої реальності для вивчення хімії в закладах середньої освіти. Створений мобільний додаток дозволяє бачити дитині молекули, реакції та процеси у 3D-форматі. В лабораторіях кафедри хімії середовища та хімічної освіти зняті на відео матеріали, за допомогою яких діти можуть вивчати правила техніки безпеки під час роботи в лабораторіях. Для використання необхідно мати лише смартфон на системі Андроїд та завантажити мобільний додаток.

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Спільний перегляд з дівчатами STEM нашої філії XVIII Міжнародної школи-семінару «Сучасні педагогічні технології в освіті», яка проходила протягом 3-х днів із 27 по 29 січня 2021 р.
Дякуємо за неймовірні педагогічні майстерні та захоплюючі майстер-класи по STEM-технологіям.