Підготовка до олімпіади з хімії триває!

Сьогодні, 14 березня на Кафедрі хімії середовища та хімічної освіти продовжують активну підготовку до IV етапу олімпіади з хімії!
Завдяки доценткам кафедри Лілії Ярославівні Мідак та Ользі Василівні Кузишин наші учасники не лише опановували нові для них прилади, а й отримали цінний практичний досвід.
Що вивчали?
Робота з кондуктометром – методи вимірювання електропровідності розчинів.
Види титрування,котрі розглянули:
• кислотно-основне
• окисно-відновне
• комплексонометричне
• осаджувальне
Якісні реакції на органічні сполуки, які дозволяють визначати наявність:
1. Гідроксильних груп
Біуретова реакція (для білків) – додавання CuSO₄ і NaOH дає фіолетове забарвлення.
Реакція гліцеролу з Cu(OH)₂ – утворюється глибокий синій розчин.
2. Альдегідних і кетонних груп
Реакція “срібного дзеркала” (метанал або глюкоза з аміачним Ag₂O) – випадіння срібного дзеркального осаду.
Реакція Фелінга – червоний осад Cu₂O вказує на альдегіди.
3. Карбонових кислот
Дія на індикатори – зміна кольору лакмусу на червоний.
Реакція з NaHCO₃ – виділення CO₂.
4. Ненасичених сполук
Знебарвлення бромної води – вказує на подвійний зв’язок у алкенах або ненасичених кислотах.
Реакція з KMnO₄ – зміна кольору з фіолетового на бурий.
5. Спиртів і фенолів
Реакція з FeCl₃ – дає забарвлення від фіолетового до зеленого (феноли).
Окиснення етанолу мідною спіраллю – характерний запах ацетальдегіду.
6. Йодоформної групи (-COCH₃ або -CH(OH)CH₃)
Реакція з йодом і NaOH – жовтий осад йодоформу.